Wanneer je een bedrijf hebt, dan zijn er allerlei zaken waarvoor je een animatie zou kunnen laten. Denk bijvoorbeeld aan het uitleggen van nieuwe werkwijzen, je bedrijf onder de aandacht brengen bij potentiële klanten en ter ondersteuning van presentaties. In dit artikel gaan we in op deze drie situaties waarin een animatievideo goed van pas komt. Complexe zaken uitleggenWanneer je nieuwe werkwijzen creëert of te maken hebt met veel wet- en regelgeving en procedures, dan moet deze informatie op een begrijpelijke manier terechtkomen bij medewerkers. Dat kun je onder andere door een animatievideo te laten maken. Mensen kunnen beeld vaak beter verwerken dan het geschreven woord. Daarnaast kun je met beelden complexe zaken vaak simpeler uitleggen. Ook kan je met een video de informatie sneller overbrengen en onthoudt het publiek de uitleg beter. Een animatievideo is dus dé manier als je ingewikkelde zaken of nieuwe werkwijzen wilt uitleggen aan je medewerkers. PromotiemateriaalMet een animatievideo kun je ook goed promotie maken voor jouw bedrijf. Een video laat op efficiënte en leuke wijze zien wat je visie en missie is en waar jij jouw klant mee kunt helpen. De video kun je vervolgens op jouw homepage plaatsen en verspreiden op social media, zoals Instagram, Facebook en op YouTube. Op die manier adverteer je slim en weten jouw potentiële klanten direct of jouw dienst voor hen geschikt is of niet. Buiten video’s, zijn er ook nog andere motion graphics die je in kunt zetten ter promotie van je bedrijf. Zo kun je een banner laten maken die je op social media plaatst of kun je een interactieve spreadsheet laten maken die precies laat zien wie je bent en wat je doet. Uitblinken tijdens presentaties en TED-talksPresentaties en TED-talks geef je als professional om informatie over te brengen en mensen ergens toe aan te zetten. Ook hierbij geldt dat beeld beter aanspreekt dan het geschreven woord of zelfs het gesproken woord. Een animatievideo kan dus de perfecte ondersteuning zijn tijdens je presentatie op het werk of een TED-talk voor een groot publiek. Het zorgt ervoor dat je de aandacht van de ontvangers direct pakt en goed vasthoudt. Beelden roepen daarnaast emoties op die je in kunt zetten om mensen tot actie aan te zetten of om een discussie op gang te brengen. Wacht niet langer en blink bij jouw eerstvolgende presentatie ook uit met je eigen animatievideo!
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Tips voor het laten maken van een bedrijfsfilm Beelden zeggen meer dan woorden. Om jouw bedrijf te laten zien, kan een bedrijfsfilm hét perfecte middel zijn. Een bedrijfsfilm laten maken, kan ingewikkeld zijn....
- Een goede motivatiebrief: zo stel je deze op! Een goede motivatiebrief: zo stel je deze op! Heb jij jouw droombaan recentelijk voorbij zien vliegen? Open de vacature dan snel en haal alles uit...
- Reclame maken voor je bedrijf met een bedrukte vlag Reclame maken voor je bedrijf is belangrijk. Reclame maken kan op verschillende manieren. In dit artikel willen we het met je hebben over reclame maken...
- Een houten kerstboom koop je bij HoutenKerstboom.com Als de kerst er weer aan komt, wordt het ook tijd om na te gaan denken over de kerstversiering. Naast lichtjes, een kerststal en kerstballen...
- Het belang van het gebruiken van brochures als promotie voor je bedrijf Brochures zijn een belangrijk promotiemiddel voor bedrijven. Het is een effectieve manier om informatie over je bedrijf te verspreiden en potentiële klanten te bereiken. In...
- Ondernemerschap; Wat komt er bij kijken en hoe kan een ondernemingsrecht advocaat Nijmegen helpen? Een eigen onderneming beginnen is niet zomaar iets. Er komt veel kijken bij het starten van een eigen bedrijf, zowel op financieel als juridisch niveau.Het...