SEO is soms moeilijk te begrijpen en eigenlijk kan niemand echt honderd procent uitleggen hoe het precies werkt. Er zijn namelijk heel veel ranking factoren die meewegen bij de ranking van jouw pagina’s in de zoekmachines. Via deze factoren kunnen je als bedrijf zien hoe goed jouw pagina het doet. Komt die meteen naar voren bij een bepaalde zoekopdracht of blijft hij een beetje onder andere bedrijven hangen. Om te zorgen dat jij als één van de eerste naar voren komt bij een bepaalde zoekopdracht, kun je kijken naar de volgende drie categorieën. Maak de juiste content voor jouw doelgroepFactor één gaat over het maken van de juiste content. Content is namelijk één van de belangrijkste dingen als het gaat over klanten trekken. Content gaat namelijk over de informatie die op jouw website te vinden is. Mensen zijn op zoek naar antwoorden en informatie. Deze antwoorden en informatie zijn dus alleen maar te vinden via content. Onder content versta je bijvoorbeeld blogs, video’s, afbeeldingen, audio en ga zo maar verder. Deze content kan natuurlijk ook voor de zoekmachines optimaliseren. Voordat je dit doet is het goed om hier eerst uitgebreid onderzoek naar te doen. Techniek van de website is belangrijkDe tweede factor heeft te maken met de techniek van de website. Is de website gebruiksvriendelijk en kunnen bezoekers makkelijk vinden waar ze naartoe moeten. Je hebt namelijk niks aan een onoverzichtelijke hoofdpagina, klanten haken dan gelijk af, omdat ze niet al te veel moeite willen doen om producten te kunnen vinden. De techniek van een website is dus niet alleen voor de gebruiker belangrijk, maar ook voor Google. Technische SEO is vaak minder zichtbaar voor een gebruiker, maar zeker niet minder belangrijk. Dus zorg ervoor dat je de techniek van een website op orde hebt, zodat mensen je pagina niet gaan verlaten. Ga aan de slag met de belangrijkste SEO techniekDe laatste en derde factor gaat over linkbuilding. Dit is misschien wel één van de belangrijkste SEO technieken. Omdat zoekmachines in principe alle websites gelijk willen behandelen, kunnen ze lastig zien welke websites belangrijker zijn dan andere. Als je linkbuilding toevoegt kan een zoekmachine toch een indicatie maken welke pagina’s relevanter zijn dan andere. Het nadeel aan linkbuilding is dat je dit niet zomaar eventjes zelf kan gaan doen. Daarom is het te adviseren om een bureau in te schakelen zoals bijvoorbeeld marketing bureau Utrecht. |